fredag 13. januar 2012

På kanotur

Noen bilder og et par time-lapse videoer laget for moro skyld, fra en tur sist sommer sammen med Lars Andreas Dybvik. Vi var i Rapadalen i utkanten av Sarek, og hadde en fin uke. Var uvanlig heldige med været som kan være veldig lunefullt i dette området. Det vet jeg av erfaring. 

Det var første tur for Lars Andreas i dette storslagne landskapet, men jeg har besøkt området flere ganger før.

Sammen på tur hadde vi ikke vært før, men han viste seg å være et utmerket selskap i villmarka. Slå opp telt kunne han også: http://www.youtube.com/watch?v=VHml0dVH6eA




Hva mer kan man ønske av en turkamerat enn at han steker ferske pannekaker. Den fristende duften tiltrakk seg store mengder bjørner, men da var det ikke tid for fotografering. Pannekakene måtte spises mens de var varme.


4 kommentarer:

  1. Flotte minner dette ja Bjarne! Jeg greier ikke å la være å smile når jeg tenker på ansiktet ditt når jeg ropte om den svømmende elgen på vannet ;). Takk for godt selskap. Håper vi kan få til en tur igjen en gang.

    SvarSlett
  2. Vakre,stemningsfulle Bilder. Fin tekst forøvrig som vanlig:)

    ketil

    SvarSlett
  3. Skikkelig villmarksstemning i disse bildene, selv uten bjørner. Sarek virker svært forlokkende og du har formidlet det storslagne landskapet godt.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarene. Ja, Sarek er et fint og spennende område.

    SvarSlett