fredag 12. august 2011

Varangerfestivalen 2011. Dag 2

 Bjørn Eidsvåg:



En stappfull Vadsøhall fikk det de kom for. Bjørn Eidsvåg ledsaget av dyktige musikere, leverte en glimrende konsert med god musikk og kommenterer mellom låtene både med dybde og selvironi. Publikum sang villig med på de kjente låtene.


Silje Nergård Trio:

En dempet og stemningsfull konsert som svarte helt til forventningene. Vakre låter , vart fremført av en nydelig stemme og gode musikere. Og når The moon is a harsh mistress ble fremført på slikt vis ble jeg bare helt betatt.

Melodrome:

Russisk Jazzrock i noe sær innpakning. Vel,vel, disse har sikkert også sitt publikum.

4 kommentarer:

  1. Ønsker meg en 24-70, det gjør seg med litt publikum også, som det nest siste.
    Ellers synes jeg du legger litt for lite vekt på få mikrofonfrie ansikter i konsertbildene dine...

    SvarSlett
  2. Har nok flere mikrofontette bilder enn det som vises her. Men, am det er mulig å se litt omgivelser gir en stemning som lett forsvinner ved å være helt innpå.

    SvarSlett
  3. Tror du leste litt feil her.... Jeg snakker ikke om å gå tett, men om å fotografere i vinkler og i øyeblikk der mikrofonen ikke dekker så mye av ansiktet.

    SvarSlett
  4. Her leste jeg nok feil ja... :)

    SvarSlett